03.11.2008

In the news ....

- Romanii care vor sa isi inlocuiasca sistemele clasice de incalzire a locuintei cu panouri solare sau cu centrale eoliene o pot face achitand numai 10% din costurile de achizitie si de instalare a acestora. Statul va suporta restul de 90% din cheltuieli, cu conditia ca acestea sa nu depaseasca 25.000 lei. Cititi aici mai multe informatii despre program.

- Hartia din tara noastra ajunge in proportie de 90% direct la groapa de gunoi .

- Perspectiva pe termen lung pentru clima din Romania indica veri extrem de secetoase, inundatii si schimbari bruste de temperatura.

- Peste 750.000 de tone de deşeuri care ar putea fi valorificate ajung din casele bucurestenilor direct la gropile de gunoi din jurul orasului.

- Odata considerati simbolul Romaniei, zimbrii, animale pe cale de disparitie, mor de foame in rezervatia din padurea Slivuţ, din orasul Haţeg.

- Romania consuma resursele naturale a 1,4 planete.

- Elevii scolii generale din comuna prahoveana Gorgota primesc caldura de la o instalatie care utilizeaza ca sursa termica pamantul.

- Anul acesta, 44 de delfini au fost gasiti morti pe plajele noastre, insa nu a fost prins nici un braconier.

1 comments:

Anonim spunea...

Eu vreau sa discut despre reciclare, mai precis reciclarea in Sectorul 6 si felul in care isi bat joc cei de la primaria de sector.

1. Nu exista pubele de colectare selectiva in zona mea, trebuie sa car materialele destul de departe. Eu sunt dispusa sa fac asta, dar vecinii mei nu. Daca ar exista insa in fata blocului, ar recicla mai multi dintre ei.
Amplasarea pubelelor nu este gandita deloc-deloc! Sunt puse astfel de pubele la Pacii, dar pe partea unde nu sunt blocuri, deci nu ajuta pe nimeni, decat pe trecatori. Oamenii ar trebui sa iasa din scara si sa arunce deseul. Nu ar trebui obligati sa mearga cu sacosele de deseuri in brate nu stiu cat sau (mai grav) sa ia masina pana la primul punct de colectare.

2. De fiecare data (mai putin sambata aceasta!) cand am dus materiale reciclate la pubelele de la Pacii erau pline-ochi. Sper ca saptamana aceasta sa nu fi fost un accident si sa se intre in normal cu colectarea deseurilor.

3. Design-ul pubelelor din Sectorul 6 e foarte prost. Nu cred ca s-a facut niciun test de usability. Gaura de la pubele e prea mica si prea sus. Copiii nu ajung sa arunce. Iar deseuri de genul un lighean de plastic, o cutie de carton rupta si compactata cat e omeneste posibil, un geam de la fereastra, nu incap pe gaurile acelea mult prea mici.
Nu ar trebui sa reciclam tot plasticul, toata sticla si toate hartiile? Intr-o casa mai sunt si alte feluri de obiecte reciclabile, nu numai pet-uri, sticle si coli.

Am trimis un mail Primariei Sectorului 6 pe la sfarsitul lui septembrie, am primit un raspuns referitor doar la primele 2 puncte si am observat masuri luate doar in legatura cu punctul 2 (daca nu a fost un accident si m-am nimerit eu in zona exact dupa golirea pubelelor!).