23.08.2007

Inecati de fum

Am auzit mereu fraza: ”Da’ ce, sunt eu prost!” Ceea ce in traducere libera inseamna: de ce sa ma duc sa arunc la cos, lasa ca merge si pe jos, de ce sa nu gonesc cu 100/ora pe strazi, de ce sa nu dau din coate si ma aşez primul? Mereu m-am gandit ce inseama sa fii „destept”: sa minţi, să furi, sa ţipi, să lovesti etc. Desteptaciunea masurata in asemena „valori” ma face sa ma gadesc ca prefer „prostia”.
Principalul suspect il detectez a fi lenea. Sa obtii totul prin cele mai uşoare si mai rapide modalităti.
Mereu ma intreb daca faptul ca mi-e lene sa fac trei pasi catre un cos de gunoi ma face desteapta. Daca arunc pe jos, daca nu ma intereseaza resturile ramase dupa un gratar, daca tai 10 copaci pentru o parcare imi fac neuronii si sinapsele mult mai active.
Ce inseamna sa nu stii ce va urma pentru generatia urmatoare?
Am mai auzit „mareata” fraza: „da ce? Nu o sa se duca stratul de ozon cat traiesc eu si copiii mei!”. „Dupa mine potopul!”
Ce conteaza ca se construiesc cladiri care ne mananca oxigenul si imbatranim de la 50 de ani!!
Sa avem burta plina si masini zgomotoase care ating viteze fabuloase in „x” nanosecunde in care sa stam si in care sa murim.
„De ce?”
Probabil nu voi avea un raspuns. Pot doar sa incerc sa nu fac la fel si sa imi educ altfel copiii.
Deci care e raspunsul?
Nu stiu!
Eu incerc!